Fireland:

Raid Taktikak

Shannox a négy kezdő boss egyike Firelands-en, egy flamewalker hunter. A kezdő boss-ok tetszőleges sorrendben megölhetők. Ez az összecsapás azt teszteli, hogy mennyire tudjuk balanszolni a DPS-t, kezelni a burst damage-et, és a "don't stand in fire" képességünket.

Raid felállás (25 ember): 2 tank, 6-7 healer, 16-17 DPS
Raid felállás (10 ember): 2 tank, 3 healer, 5 DPS
 

Áttekintés

Shannox és 2 pincsikutyája ellen fogunk harcolni. A gazdinak 81,6M HP-ja van (10-esben 24M), a blökiknek 42M (10-esben 12M).
A harcnak van enrage timere is, és a végén belép egy soft-enrage mechanika. A hard enrage ideje egyelőre nem ismert.

Az összecsapás során nincsenek fázisok, Shannox, Rageface és Riplimb ugyanazokkal a képességekkel rendelkezik végig. Sajnos a kutyák jól neveltek, és csak a gazdájukra hallgatnak, az ül! fekszik! kileheli a lelkét! parancsok nem fognak működni. Smile Össze is vannak nőve, mert ha kitekrjük a kutyák nyakát, Shannox enrage-el, illetve ha Shannox eléri a 30%-ot, a kutyák enrage-elnek. Először a blökiket érdemes elfektetni, aztán Shannoxot, méghozzá úgy, hogy Shannox picivel 30% felett legyen, mikor a blökik kinyiffannak.
 

Képességek

Shannox az alábbi képességeket használja

Immolation Trap: időnként letesz egy tűz csapdát az egyik játékos alá, ami 2 mp alatt élesedik. Ha benne marad 75k tűz sebzést kap, majd 3 mp alatt még 60k-t, ráadásul 9 mp-ig 40%-kal megnő a bekapott sebzés. Nem AoE, aki szerencsésen belelép a csapdába, az kapja az áldást. A szépsége, hogy a kutyákat is sebzi, amit érdemes kihasználni.
Crystal Prison Trap: ez a másik fajta csapdája. Szintén 2 mp alatt élesíti, ugyanúgy hat a kutyákra is, vagy arra, aki 50GP-t akar kapni. Egy kristálybörtönbe zárja azt, aki belelépett. A blokkolást le lehet lőni, 1,1M HP-ja van (10-esben 700k). Ha a valamelyik kutya lép bele, a beindul a börtön önmegsemmisítő mechanizmusa, ami 10 mp alatt megsemmisíti a blokkolást.

fl_shannox_trap

Arcing Slash: széles területre cleavel maga előtt (szép zöld rajzfilmess effekt keretében). Ezzel együtt felteszi a Jagged Tear debuffot az aggró elsőre. Tankoknak remek alkalom egy kis bingózásra.
Jagged Tear: vérzés debuff, ami 3k/3mp-cel tickel 30 mp-ig, és stackelődik, emiatt a tankokat majd cserélgetni kell.
Hurl Spear: Shannox becéloz egy embert a dárdájával, és rádobja. A földön egy piros kör jelzi a célpontot (olyan, mint Mimironnál), ki kell állni a 3 yardos körzetéből. 117-123k fizikai sebzés, akibe beleállítja a dárdát, plusz 50k tűz sebzés 50 yard távolságra. Ezután a célpontjánál a földből feltör a láva. Mind a fizikai, mind a láva sebzés elkerülhető. Kis tűzpöttyök jelennek meg a földön 50 yardos körben, csigavonalban, akárcsak a Twilight Highlands-os ring küldisorozatban. A dárdát Riplimb (jó kutya) visszaviszi Shannoxnak.
Magma Rapture: miután Riplimb elhullott és nincs ki visszavigye a dárdát, Shannox átvált erre a képességre. Ahelyett hogy dobálná a dárdát, leszúrja a földbe, mindenkbe 50k tűz sebzést visz be, és 40%-kal növeli a bekapott sebzést 1 percig. 15 mp-enként castolja.
Frenzy: Shannox enrage-el, miután Riplimb vagy Rageface meghalt. 30%-kal nő a sebzése és a sebessége minden egyes kutya után.

Riplimb

Melee-ben harap, és nem csóválja a farkát. Cserébe időnként használja a Limb Rip képességét, amivel közepes sebzést okoz a tankjának, és ami fontosabb, felteszi a Jagged Tear debuffot, ami ugyanaz a debuff, mint Shannoxszé, és összestackelődik azzal.
Frenzied Devotion: ha Riplimb megéli, hogy a gazdija 30% alá megy, becsavarodik, és négyszeresére nő a sebzése, kétszeresére a sebessége.

Rageface

Eme eb nem tankolható. Random választ célpontot, amit megrágicsál kicsit, és használja rajta a Face Rage képességét. A Face Rage stunnolja a célpontot, és 8k/0,5mp fizikai sebzést visz be. Addig csócsálja a célpontját, amíg egy jól irányzott seggberúgást nem kap egy legalább 45k-s lövés képében (10-esben 30k). Ez nem olyan nehéz, mert 50%-kal megnő a crit esély, amíg a Face Rage tart.

A harc

Pull előtt jó nagy területen tisztítsátok ki a terepet Shannox körül!
A stratégia pofonegyszerű. Először le kell lőni az ebeket 50-50% körülre, aztán átfordulni a boss-ra, őt 33%-ig, ott damage stop, hogy biztos ne menjen 30% alá, amíg a dotok lejárnak, és a tank is üti. Ezután jönnek újra a kutyák. A melee Rageface-t püföli először és most is, a ranged Riplimbet. Ha nem egyszerre dőlnének, akkor Rageface lesz magasabb HP-n, pár ranged átállításával ez kiegyenlíthető. Ha a 2 kutya kidőlt, mindenki azonnal vissza a boss-ra, és erőteljes damage mellett le kell lőni. A SotH-ban ez a taktika működött 1st killen. A szabványos az lenne, hogy először Shannox megy 33%-ig, aztán a két kutya, és újra Shannox. Lényeges mindkét esetben, hogy Riplimbet ki kell nyírni, mert a gazija kimúlása (Shannox HP-ja eléri a 30%-ot) felhúzza, és kell a fenének egy enrage-elő kutya a nyakába Shannox mellé.

Az egyik tank Shannoxot fogja, a másik Riplimbet. Shannox tankja vigyáz rá, hogy ne lépjen csapdába, neki 30%-ig nincs más dolga. Mikor Shannox kidobja a dárdát, nem tud cleavelni, azaz nem tudja frissíteni a Jagged Teart. Ilyenkor jó esély van rá, hogy leesik. A két tanknak össze kell dolgozni. Az off-tankké a nehéz szerep. Neki Riplimbet kell kite-olnia, folyamatosan bele a csapdákba. Ha a kutya belement egy csapdába kap egy 25 mp-es debuffot, és addig védett a többi csapdával szemben. Az OT úgy tudja megvédeni az MT-t, hogy a Jagged Tear ne stackeljen rajta magasra, hogy mikor Shannox kidobta a dárdát, belehúzza Riplimbet egy kristály csapdába. A kutya befagy, majd utána elmegy a dárdáért és visszaviszi. Ez elég idő ahhoz, hogy leessen az MT-ről a vérzés effekt. Ilyenkor persze az OT-ről is leesik. Érdemes egy pap healert ráállítani az OT-re, és ha még nem járt le a vérzés, akkor rántani egyet a tankon. Végszükség esetén be lehet vinni +1 tankot az MT-t cserélgetni, de akkor nehéz dolgotok lesz, mert mindkét tanknak elől kell lenni aggróban. Ezt MD-kkel meg lehet oldani.

Megjegyzem, hogy a PTR-es taktikákban írt tankcserés módszer nem működik, mert nem tauntolható sem a boss, sem Riplimb.

Rageface nem tankolható, a célpontját ki kell healelni, és egy jó képességű, nagyot durrantó class-t ráállítani, aki belelövi azt a 45k-t. MM hunter vagy arcane mage kiváló erre a feladatra.
A kutyákat bele kell kite-olni a csapdákba. Ez egyrészt azért hasznos, mert hamarabb elfogynak, másrészt kevesebb csapda lesz lent. A Crystal Prison Trap egy kis regen időt ad a healereknek + leejti a Jagged Teart, az Immolation Trap erősítés a DPS-nek.
3-6 rangedet (10-esben egyet) rá kell állítani Rageface-re. Erre azért van szükség, hogy a Face Rage-et nagyon gyorsan le lehessen állítani.
Lényegtelen, hogy milyen variációban ölitek őket, csak az a fontos, hogy Shannox harmincpár százalékon legyen, majd a két kutya egyszerre pusztuljon. Egy megoldás lehet, hogy a kijelölt rangedek lövik Rageface-t folyamatosan, a többi DD class nekiáll Shannoxnak, majd 31-32%-on átváltanak Riplimbre. A nálunk működő megoldás: kutyák félig - Shannox 33% - kutyák leölése - Shannox leölése. Aszerint, ahogy fogy a két kutya HP-ja, a vége felé a ranged átvált Rageface-re, a melee kivégzi Riplimbet, a ranged Rageface-t, aztán BL & fast nuke a boss-ba.
A harc végére legyen mindenkinek saját CD-je, HS-e és AoE mentő CD-k, amiket rotáljatok be! Ez a rész fájdalmas lesz, mert 4-5 Magma Rapture-t túl kell élni. A tűz robbanást, ami a Magma Rapture után következik, mindenkinek el kell kerülnie. Hat rá a Divine Guardian és az Aura Mastery, illetve a tűz sebzés lebubizható/IB-zhető/cloakozható. Ilyenkor is dobálja a csapdáit, amit mindenkinek (!) ki kell kerülni, mert halál esetén túl hosszú idő lenne ledps-elni a boss HP-ját. Tapasztalat szerint, normál 25-ösben 3-4 kristálycsapda, és 3-4 halott raider fér bele. A tankokra kiemelten figyelni kell, mert a Magma Rapture+Jagged Tear+melee ütés kombó veszélyes rájuk nézve.
Gyakorlás alatt nem kell még foglalkozni a kutyák HP-jával, először mindenkinek meg kell tanulni kiállni a dárda elől és elkerülni csapdákat, illetve kilőni Rageface Face Rage-ét. A DPS nagyon fontos ebben a harcban, meg kell tanulni a cikk-cakkban futkozás mellett kellő mennyiségű kaszabolást bevinni.

 

 

Shannox HC

Mindenekelőtt: ez a leírás csak a normal módtól való eltéréseket fogja tartalmazni, így mindenhol alapnak tekintem, hogy ismered a normal mód taktikáját! Eltaláltad, ha nem értesz valamit, akkor a normal mód leírásában mindent megtalálsz!

 

Helyezkedés

A raidnek Shannox körül kell enyhén szóródnia, és különböző debuffokat figyelnie. A tankoknak kicsit összetettebb dolguk lesz, akiknek az addot és a bosst megfelelő távolságra kell tartaniuk egymástól, plusz figyelni az addok buffjára és a rajtuk lévő debuff stackelődésére.

Taktika

Shannox heroic módjának lényege, hogy megtanuljuk megfelelően leszedni a tankokról a Jagged Tear debuffot, és a két kutyáról a Feeding Frenzy buffot. Ettől eltekintve a harc jelentős része megegyezik a normal módos harccal. A legnagyobb különbség az, hogy a raidnek mostmár Riplimben túl Rageface-t is bele kell kiteolni a Crystal trap-ekbe. A harcot a megszokott módon kezdjük: az MT felveszi Shannoxot, az OT pedig Riplimbet. Rageface-t továbbra sem lehet tankolni, Face Ragekkel fog körbeugrálni. A harc heroic módjához sokkal nagyobb tér szükséges, mint a normal módhoz, sokkal mobilabbnak kell lennie a raidnek. A Jagged Tear stackeket teljesen ugyanúgy kezeljük, mint normal módban: amikor a boss el fogja hajítani a lándzsáját (Hurl Spear), bele kell kiteolnia az offtanknak egy Crystal Prison Trapbe Riplimbet. Még jobb hír, hogy ezzel a Riplimben lévő Feeding Frenzy buff is resetelődik, tehát a raidnek ezzel külön nem kell foglalkoznia.


A raidre tehát a Rageface-en lévő buff resetelése marad. Mint normal módban, itt is nagyot lövő rangedek lőjék Rageface-t, hogy a Face Rage-et instant le tudja szedni a raid. Face Rage közben random emberekhez fog szaladgálni, és meleeben támadja őket, ami stackeli rajta a Feeding Frenzy-t. Ekkor annak a játékosnak, akit üldöz, bele kell kiteolnia egy Crystal Prison Trapbe, hogy néhány másodpercre lefagyassza. Ez azonban még nem elegendő a kutyán lévő buff reseteléséhez, ezért amikor csapdába kerül Rageface az egész raidnek minimum 40 yarddal arrébb kell költöznie, így megakadályozva azt, hogy a szabadulás után azonnal bele tudjon melee-zni valakibe. Ha megfelelő távolságra áll a raid a becsapdázott Rageface-től, akkor a felolvadás után egy kicsit még szaladni fog, mielőtt valakire rá tud ugrani, hogy Face Rageljen. Ezt a szokásos módon kell leszedni. Ekorra a Feeding Frenzy buff már nagyon közel lesz a resetelődéshez (az is előfordulhat, hogy már Face Ragekor leesett róla). A raidnek készen kell állnia arra, hogy a Face Rage után üldözött célpontjának kb 5 mp-ig kiteolnia kell a kutyát (a különbözős mozgásgyorsító buffok - Body and Soul, Leap of Faith különösen hasznos ide).


A második lényegesebb változás a Feeding Frenzy után, hogy a kutyák heroic módban nem enragelnek be, ha Shannox hp-ja 30% alá kerül. Ez azt is jelenti, hogy nem kell dps-t pocsékolni a kutyák lelövésére, amint a boss 30% alá ér, beindul a rendkívül bonyolult trinket-béel-fasznyúk harcmodor. Amire azonban továbbra is figyelni kell, hogy amikor csak lehet, a 2 kutyát csapdázzuk le, ne hagyjuk őket szabadon császkálni. Phase 2-ben minden lándzsára álljon készen egy aoe mentő öv. Nagyon figyelni kell az MT-re, mert ezután nem resetelődik rajta a Jagged Tear, a saját cd-it rotálja be adott stack felett, és ha elfogyott, a healerek dobálják rá a saját mentőiket (Guardian Angel, Hand of Sacri, Pain Sup, stb).


Ennyi lényegében Shannox heroic módja, ha normal módban kipucoltuk az instát, nem lesz túl nagy akadály ez a harc sem. Összességében teljesen ugyanúgy folyik a harc menete, csak Rageface-t kell jobban kiteolgatni, cserébe nem kell ledpselni a kutyákat. Ha lement ez a harc, ne kényelmesedjünk el, a harcok nehézsége elég gyorsan emelkedik heroic módban.

http://www.youtube.com/watch?v=qNxN4V3oFhQ

(forrás: Learn2Raid.com)

 

Last edited by Chesy on tue 28.02.2012.

 

Beth'tilac a négy kezdő boss egyike Firelands-en. A kezdő boss-ok tetszőleges sorrendben megölhetők. Ez a harc a raid koordinációjáról szól, és gearcheck is egyben. A harc mechanikájának megértése után, az egyik legkönnyebben ölhető boss Firelands-en.

Beth'tilac egy tűzpók, és addok idézésével nehezíti a raid dolgát. A harc két részből áll, akárcsak a terület. A földszinten lesz a raid nagy része, akik az addokkal foglalkoznak. A melee csapat felmászik a plafonra szőtt hálóra, ahol a banyával foglalkozik. Miután a potrohos háromszor használta a Smoldering Devastationt, elindul a P2. Őkelme lemászik, és már csak minél hamarabb le kell lőni, mert az egyre növekvő raid sebződés egy idő után kétvállra fekteti a legbátrabb harcosokat is.

Raid felállás

  • 25 ember: 2-3 tank, 6-7 healer, 15-17 DPS

  • 10 ember: 2 tank, 3 healer, 5 DPS

Áttekintés

A banyának 25-ösben 83,5M HP-ja van, 10-esben 34,4M.

Beth'tilac mellett 3 fajta addal kell megküzdeni:

  • Cinderweb Drone-ok: 4,1M HP 25-ösben, 2,4M 10-esben.

  • Cinderweb Spinnerek: 310k HP 25-ösben, 232k 10-esben

  • Cinderweb Spiderlingek: 100k HP 25-ösben, 77,5k 10-esben.

A harc

A terembe belépve, megpillantjátok Beth'tilac-ot, amint egy lelógó szálon hintázik. Mihelyt megtámadjátok, felmenekül a felső szintre. Közben Cinderweb Spinnerek ereszkednek le a földszintre. A szálakat, amin érkeznek, kell használni a felső szintre jutáshoz. Egy szálon egy ember mehet fel. A terem széle felől érkezik a másik két fajta add: Cinderweb Drone-ok and Cinderweb Spiderlingek.

Beth'tilac képességei

A felső szinten lévőket Ember Flare-rel sebzi (18500-21500 tűzsebzés), valamint a tankot meleeben szabdalja.

Van neki egy tűz energy barja, ami maximumról, azaz 8200-ról indul, és másodpercenként 100-zal csökken.

Smoldering Devastation: akkor castolja, mikor az energy barja eléri a nullát. Big Fucking Damage (BFD) mindenkinek, aki ilyenkor a felső szinten tartózkodik. Még bubizni se próbáljátok, ez ellen nem véd! A háló közepén lévő lyukba kell beleugrani a lejutáshoz. Miután ellőtte ezt a spellt, újra belóg pád Cinderweb Spinner, és a Tarzan csapatnak újra fel kell másznia a felső szintre. A harmadik Smoldering Devastation után indul a P2, ilyenkor már nem kell visszamászni.

Meteor Burn: egy meteor esik le a pókhálóra, oda ahol valaki áll, kis területű AoE-t sebez, és egy tűztócsát hagy maga után, ami szintén sebez. A helyén átégeti a hálót, és leesik, aki ott marad.

Cinderweb Spinner

Össz-vissz egy képessége van. Burning Acid: kiválaszt valakit, akit meglő vele (24505-27495 tűzsebzés). Ezek azok a pókok, amik a felső szintről ereszkednek le, ezért velük kell kezdeni az addozást, hogy a szálak mihamarabb felszabaduljanak. A mászás közben félúton megállnak, és csak akkor jönnek le teljesen, mikor a valaki (nem feltétlenül tank) betauntolja őket. Nagyon gyenge melee támadása is van a Burning Acid mellett.

Cinderweb Spiderling

Ezek a dögök is buták, és csak a Seeping Venomot ismerik. Ráugrik egy 6 yardon belül lévő ellenségre, és 10 mp-en keresztü 6937-8062 tűz sebzést visz be 2 mp-enként.
Ezek a kicsi addok csapatostul érkeznek, nincs aggró táblájuk, és állandóan a Cinderweb Drone-ok felé szambáznak. Ha sikerül elérniük őket, healelik és buffolják a nagyokat. Ráadásul P1 végén, mikor Beth'tilac lemászik, ha az ő közelében vannak, őt is healelik 10%-kal per darab. Lassítani kell őket, és lelőni.

Cinderweb Drone

Burning Acid: ugyanaz, mint a Cinderweb Spinnereknél.
Boiling Splatter: nagy sebzést visz be az add előtti részen.
Egyesével jönnek a terem széléről, nagyjából percenként, egész P1 alatt. Az első kb. 40 mp-cel a harc kezdete után érkezik. Nekik is van tűz energy barjuk, ami 85-ről indul (10-esben 75-ről), és másodpercenként egyesével csökken. Ha elfogy az energiájuk, felmásznak Beth'tilac-hoz, és annyit elszívnak a boss energiájából, amennyi HP-juk maradt. Ezért meg kell ölni őket, mielőtt nullára csökken az energiájuk, mert ha elszívják Beth'tilac-ét, ő hamarabb fogja castolni a Smoldering Devastationt, és hamarabb lesz P2, így több HP-t kell leszedni róla P2-ben.
Mivel maguk előtt nagyot csapnak, csak a tank állhat előttük. És hogy még „könnyebb” legyen a dolgunk, ha közel vannak egy Cinderweb Spiderlinghez, 20%-ot visszahealelnek magukon, megnő a sebzésük és a sebességük 20%-kal. Ahány Spiderling van a közelben, a 20% annyiszor stackelődik.

  •  

1. fázis

A cél, hogy P1 alatt a lehető legtöbb HP-t leszedjük a banyáról, és a P2 rövid legyen.

Egy elit csapat fog felmászni: 1 tank, 2 healer, 5-7 melee (10-esben 1 tank, 1 healer, 2 melee). Olyan class-okat, és játékosokat kell ebbe a csapatba osztani, akik gyorsan, nagy sebzést tudnak bevinni, mert nincs sok idő fent. A többiek lent maradnak. Ez csak hozzávetőleges felosztás, nyugodtan variáljatok vele aszerint, hogy melyik csapat hogy boldogul a feladatával. Úgy kell elosztani az embereket, hogy a P2 kb. 70%-kal induljon, és a lentiek győzzék az addokat. A DPS szétosztásán múlik leginkább a harc.

Az 1. fázis kezdetekor minden tank szabad. Tauntoljátok le az összes Spinnert (DD-k és healerek, akik tudnak tauntolni, segítsenek be), és a raid lőjje porrá őket! Mihelyt az első két szál szabad, a fenti tank és a healere menjen fel, mert amíg nincs fent senki, Beth'tilac a raidet lődözi fentről Venom Rainnel (nagy, piros, fentről esik, és fáj; ja, és nem Troli Smile). Először a tank érjen fel, különben a healer nagy taslit fog kapni! Közben a maradék Spinnert is tauntolgassátok le, lőjjétek szét! Ezalatt a terem széléről már jönnek Spiderlingek, amiket pár hunter vagy sámán lassítson le, és lőjjön. Nyugodtan be lehet engedni középre őket, és ott leAoE-zni, miközben a Spinnereket is lelövitek. A maradék Spinnert is le kell lőni, mert különben végig köpködni fogják a Burning Acidot.

A felső szinten tank & spank. Az Ember Flare-t és a tankot ki kell healelni, a meteorból és a tűztócsából kiállni, elkerülni az utána maradt lyukakat, aztán ami a csövön kifér. Mihelyt elkezdi castolni a Smoldering Devastationt, ugorjon le mindenki! Érdemes a lyuk egyik oldalán tankolni, és ütni. A healerek (és a ranged DD, ha van) álljanak a másik oldalra! Csak vigyázzatok, le ne essen senki!

fl_bethtilac_ceil

Az alsó szinten a Drone-okat a tank vigye délnyugatra úgy, hogy kb. 20-30 yardra legyen a terem közepétől, Délnyugatról ugyanis nem jönnek Spiderlingek. Nem kell messze menni, mert a rangednek el kell érnie a Drone-t, a healereknek pedig a tankot. A lent maradt ranged DD-t 3 csapatra kell osztani. 3-3-3 ember fog vigyázni a 3 irányból érkező Spiderlingekre. A Spiderlingek nem tauntolhatók, cicázni kell velük. Minden hármas csapatban legyen 2 jó AoE class és 1 jó lassító. Fire mage, demó lock az AoE királynők/királyok, a hunterek a legjobb lassítók. A lassítást meg lehet oldani sámánnal, mage-dzsel, destro lockkal, boomkinnal is. A Spinnerek északnyugatról, délkeletről és keletről érkeznek majd, ahol tojásokat láttok a terem szélén. Mindegyik csapatnak azonnal el kell kezdeni lassítani és lőni a saját irányából érkezőket. Eleinte AoE, a végén fókusz abba, amelyik megmaradt. Ha egy Spiredling vészesen megközelítené a Drone-t, segítsetek egymásnak! A fennmaradó időben lőjjétek a Drone-t, és a DoT-ok folyamatosan pörögjenek benne. Arra is figyeljetek, hogy tartósan ne legyetek messze a terem közepétől, mert a healerek ott fognak állni, és onnan nem érnek el.

Először a Spiderlingeket kell leAoE-zni, aztán jöhetnek a Drone-ok a fennmaradó időben. A Drone-oknak meg kell halniuk, mielőtt lemegy az enegry barjuk. A Drone-okat a tank jelölje fel érkezési sorrendben, és fókuszban lőjjétek le őket! Biztos lesz olyan, hogy egyszerre két Drone is kint van, így a korábban érkezettet kell előbb lelőni, mivel annak lesz alacsonyabb szinten az energy barja.

Összesen háromszor kell lefutni a fenti kört. Mikor a fentiek lejönnek, van pár másodpercük besegíteni a Drone-ba, de mihelyt a Spinnerek leereszkedtek, már legyenek ott alattuk és üssék öket, hogy minimális legyen a Venom Rainben töltött idő.

Egy kicsit lehet csalni is. Ha már közel van a Smoldering Devastation, a Drone-t fel lehet engedni, mert mikor a banya castol, már nincs engery-je, így nem lesz mit leszednie róla.

2. fázis

A harmadik Smoldering Devastation után Beth'tilac leereszkedik. A fenti Ember Flare mellett még 3 képességet használ P2-ben.

Frenzy: egy stackelődő buff, ami stackenként 5%-kal növeli a sebzését. 5 mp-enként stackelődik egyet. Ez a soft enrage timere a harcnak, ezért kell minél kevesebb HP-val indítani a P2-t.

The Widow's Kiss: a fekete özvegy csókja, felforralja a véredet. Aggró elsővé tesz, 20 mp-ig tart. Ezalatt a tank 2 mp-enként 1% healcsökkentést kap, és emelett 10 yardon belül sebez. Ezért csak 1 tank álljon előtte, a másik fusson ki jobbra vagy balra 10-15 yardra és várja meg, míg leesik róla a buff. Egy buffot túlélhet a tank vastagon CD-zve, és erős heallel.

Consume: ha egy Spiderling melee távolságba kerül, felfalja és 10%-ot gyógyul.

  •  

Ez a fázis egy szokásos, lődd szét a fejét fázis. Ideális esetben minden Spiderling döglött, mikor pókanyó lemászik. P2-ben már nem jönnek addok. Ezért ami esetleg megmaradt, azt gyorsan ki kell nyiffantani. A fenti csapat szóljon, mikor leugrik a harmadik Smoldering Devastation után, és akkor azonnal minden ki lelövi a maradék Spiderlingeket, amik ilyenkor már középre igyekeznek. Ha még Drone is maradt, azzal ezután kell foglalkozni. A fenti tank fogja felvenni a pókot, a raid a pók mögé áll. Ha maradt Spinner, azokat is húzzátok le, a lenti tank húzza be a Drone-nal együtt Beth'Tilac mellé őket, és a ranged lőjje le gyorsan őket. Az egész legfeljebb pár másodpercet vehet igénybe, és van rá legalább 20-30 mp, míg tankot kell cserélni.

fl_bethtilac_p2

A healerek készüljenek: nagy raid heal kell! A tankoknak cserélgetniük kell egymást a Widow's Kiss miatt. Amelyik tankon rajta van, fusson ki mindenkitől 10 yardra. Ha ügyesen álltok fel, mozogni sem kell.

A BL-t nem! a fázis elején kell elnyomni, hanem várni pár stack Frenzy-t, mert az elején még nem kell nagy heal, később viszont sokat segít a healereknek a plusz haste. Az AoE mentő CD-ket P2 második felére tartogassátok!

Ha egyszer eljut a raid arra a pontra, hogy már biztos kézzel átér a 2. fázisba, a kill akkor már nagyon közel van. 1. fázisban nagyon fontos, hogy a fókusz megmaradjon, míg 2. fázisban a nyugalom megőrzése a legfontosabb. Ez egy olyan harc, ahol nagyon könnyű elveszíteni a koncentrációt egy váratlan esemény miatt.

http://www.youtube.com/watch?v=xGcE0Uik3qE

Last edited by Chesy on Tue.28.02.2012
 
 

Képességei

Baleroc

  • Blaze of Glory - 20%-al megnöveli a célpont életerejét, valamint a bekapott fizikai sebzését

  • Incendiary Soul - 20%-al megnöveli a kiosztott tűzsebzését

  • Inferno Blade - A melee ütéseknagy tűzsebzést okoznak

  • Decimation Blade - A melee támadásai a célpont maximális életerejének megfelelő Shadow sebzést okoznak. Minimum 250 000-et üt, nem resistelhető, nem mitigálható!

  • Shards of Torment - Megidéz egy Shard of Tormentet.

    • Torment - Egyre növekvő Shadow sebzést okoz. Amíg Tormented állapotban van a játékos, az őt direkt heallel gyógyító healer minden Torment stack után kap egy Vital Spark stacket

    • Tormented - A Shard of Torment mellékhatása. 500%-al megnöveli a bekapott mágikus sebzést, és felezi a kapott healt. Ha hozzádér egy másik játékos, ő is megkapja!

    • Wave of Torment - Ha a Shard of Torment nem tud senkit debuffolni, 14250 - 15750 Shadow sebzést oszt mindenkire

    • Vital Spark - Minden Vital Spark stack 5%-al növeli a Blaze of Glory debuffos emberekre kasztolt, egytargetes, direkt healek erejét

    • Vital Flame - Nagyban megnöveli a Blaze of Glory-s emberekre osztott healeket. 15 mp-ig tart, lejárta után a healer visszakapja a Vital Spark stackjeit

 

Áttekintés


A Baleroc harc egy egyfázisos harc, aminek 3 alapmechanikája van. Ezeket a komplex mechanikákat kell megértenünk, és kihasználnunk a siker érdekében. Ezek miatt a szokásos fázisonkénti leírás helyett mechanikánként/szerepkörönként készül a leírás.


Tankok – Blaze of Glory / Decimation Blade / Inferno Blade


Vegyük elsőként a tankok feladatát. Az ő feladatuk a Blaze of Glory nevű debuff kezelése. Ezt a debuffot bizonyos időközönként stackeli a main targetjén, megnövelve annak HP-ját 20%-al, viuszont 20%-al nagyobb fizikai sebződést is kap be. Ezek a stackek megmaradnak végig a harc alatt, tankhalál esetén is, tehát combatrezelni lehet a tankokat. A Blaze of Glory stackelésével egy időben a boss saját magát is buffolja, +20% tűzsebzést oszt ki stackenként (ez attól függetlenül működik, hogy melyik tank kapja a Blaze of Gloryt).

Bizonyos időközönként felbuffolja a fegyverét shadow vagy tűzsebzéssel Baleroc. Ha shadowsebzéssel buffolja, az a Decimation Blade. Ilyenkor csak az egyik fegyverével üt, sokkal lassabban a szokásosnál, viszont ütésenként 90% maximális életerőt vagy 250 000-et üt le a tankról (amelyik szám nagyobb, az érvényesül). A 250 000-es alsó korlát miatt ez nyilván alapból oneshot lenne, ezért kell néhány Blaze of Glory stack (kb. 3 stack kell), hogy túlélhető legyen. Ha tűzzel buffolja fegyvereit, akkor jön az Inferno Blade. Ilyenkor fizikai helyett tűzsebzéssel üt, tehát a boss saját megnövelt tűzsebzését kell lekezelnie a tanknak.

A legegyszerűbb módja ezek kezelésének, ha 2 tankkal megyünk a bossnak, egy OT, aki csak Decimation Blade-nél tankolja a bosst, és egy MT, aki a fenntmaradó időben, beleértve az Inferno Blade-et. A Decimation Blade-es tank pullolja a bosst, felszed néhány Blaze of Glory stacket, hogy átlépje a 250 000-es HP határt (ez kb 3 stack lesz), ezután letauntolja róla az MT. Ilyen módon lesz egy nagyon magas hp-val rendelkező MT, megnövelve annak az esélyét, hogy túlélje az Inferno Blade-et, és egy OT, akinek sokkal kevesebb hp-ja lesz, így csökkentve a Decimation Blade túléléséhez szükséges healmennyiséget.

DPS – Shard of Torment


Nézzük a DPS-t. A DPS és a healerek szerepe szorosan összefügg, tehát a healereknek sem árt, ha megértik ezt a részét a harcnak. A DPS fogja kezelni a Shard of Tormenteket. Ezek azok a rózsaszín kristályok, amiket kihajigál a boss a harctérre időnként. Egyet dob a melee-be, egyet távolabbra, általában közel valamelyik játékoshoz. Előre látható, hogy hol lesz shard, egy lila fényoszlop jelzi a helyét.
Amint aktivizálódik a shard, összeköti magát a legközelebbi játékossal, egy Torment nevű debuffot stackelgetve. Ez egyre nagyobb shadow sebzést okoz, azonban 2 okból is érdemes hagyni, hogy olyan magasra stackeljen, amennyire csak lehet. Az egyik ok az, hogy segít a healereknek, bővebbet lásd a healereknek szóló résznél. A másik ok, hogy amint lejár a Torment debuff, azonnal felrak egy Tormented nevű debuffot, ami megnöveli a bekapott Shadow sebzést 250%-al és felezi a kapott healt. Lényegében ez a debuff azért felelős, hogy azonnal megölje azt a játékost, aki túl hamar szed össze megint Tormentet. A Tormented miatt csak minden harmadik shardból tud egy ember Tormentet szedni. Shardonként 2 DPS-t érdemes berotálni, tehát legalább 6-6 melee és ranged cserélgeti egymást ilyen módon. Outrangelni nem szabad a shardokat, mert (az eredeti íráshoz hűzen fogom írni) a sz*rt is kiaoézi a raidből, ha egy játékossal sem tudja összekötni magát. Az a DPS, aki éppen szedi a Tormentet, feltétlenül használja a defenzív cd-it (Dispersion, Divine Protection, stb.). Még valami: a Dungeon Journal szerint a Tormented debuff (a bekapott sebzést növelős) átugrálhat a többi játékosra. Ez a TankSpot killjén nem történt meg, elképzelhető, hogy csak Heroic módban használja a boss.


Healer – Vital Spark / Vital Flame

Healerek jönnek. A rájuk eső mechanikát kicsit könnyebb lesz leírni. Amikor belehealelnek egy játékosba, akin Torment debuff van, akkor stackelik fel a saját Vital Spark debuffjukat. Ez jó dolog. Minden harmadik Torment stack után kap a healer egy Vital Spark stacket, ez az a bizonyos ok, hogy miért érdemes a Tormentet a DPS-nek a lehető legmagasabbra stackelnie. Fontos azonban, hogy csak egytargetes healek után kap a healer stacket, az AoE healek itt nem érnek semmit.

Hogy ebben mi a jó dolog? Az, hogy amint átvált a healer a Blaze of Glory debuffos tankokat healelni, a Vital Spark stackek után kap egy Vital Flame nevű debuffot, ami annál erősebb lesz, minél több stack volt fennt a healeren. Ez Vital Spark stackenként 5%-al megnövelt healmennyiséget jelent, és 15 mp-ig tart. Lejárta után a healer visszakapja a Vital Spark stackjeit, tehát onnan folytathatja a felstackelést, ahonnan átváltott tankhealre.

Ezzel a mechanikával tarthatnak lépést a healerek a tankok egyre növekvő HP mennyiségével. Amíg a DPS megfelelően kezeli a Shardokat, addig a raidben mindössze 3 ember fog sebzést kapni: az aktuális tank, valamint a két játékos, aki épp stackeli a Tormentet. Emiatt a healereket érdemes két csapatba osztani. Az egyik csapat tankheallel kezd, míg a másik csapat a tormentes dps-eket, hogy elkezdjék felépíteni a Vital Spark stackjeiket. Amikor a DPS-ek első cseréje megtörténik, a healerek is rotálnak egyet, és aki eddig tankot healelt, átvált DPS healre, hogy ők is időben elkezdhessék stackelni a Vital Sparkot. Az eddig stackelő healerek átváltanak tankhealre, így aktiválják a Vital Flames debuffot magukon. Mikor lejár a Vital Flames, vagy közel jár hozzá, hogy lejárjon, ismét cserélnek a healerek. Innentől kezdve a healerek akkor cserélnek, amint lejár az aktuálisan tankot healelő csapat Vital Flames debuffja.

Nagyjából ennyi az egész harc. Gyorsan foglaljuk össze! Tankok – az egyikőtök fogja a harc nagyrészében a bosst, a másik csak Decimatiopn Blade idejére veszi át – illetve addig, amíg a túléléshez szükséges 250k HP-tösszekaparja, valamint tartsátok távol magatokat a Shardoktól, fáj a Bladesekkel kombózva.

DPS-ek, szervezzétek meg a megfelelő rotát a Shardok kezeléséhez, és stackeljetek annyi Tormentet, amennyit csak tudtok, hogy gyorsabban épüljön fel a healerek Vital Spark debuffja.

Healerek, rotáljatok tankhealelés és Vital Spark stackelés között megfelelően, és ti is maradjatok távol a shardoktól – kb mindegy mennyire profin stackelted rommá magadon a Vital Sparkot, ha utána a Tormented miatt healfelezésed.lesz.

Last edited by Chesy on Tue.28.02.2012,
 

 

Lord Rhyolith a négy kezdő boss egyike Firelands-en. A kezdő boss-ok tetszőleges sorrendben megölhetők. Ez egy egyedi mechanikájú összecsapás, amiben a boss-t bizonyos helyekre el kell irányítani, hogy eltűnjön a pajzsa, miközben az egyéb képességeit is kezelni kell. A DD játékosoknak messze ebben az harcban lesz a legbonyolultabb feladata, mivel nekik kell irányítani Rhyolith-ot, és a képességeit is ők tartják kordában.

Raid felállás (25 ember): 1-2 tank, 6-7 healer, 17 DPS

Raid felállás (10 ember): 1-2 tank, 3-4 healer, 5 DPS

Áttekintés

Rhyolith-nek 26M HP-ja van, 10-esben 15M.

A két típusú add közül, amiket idéz, a Fragments of Rhyolith-oknak 767k (10-esben 116.2k), a Spark of Rhyolith-oknak 5,6M (10-esben 1.7M) HP-ja van.

Enrage timer nincs, de az utolsó fázisban soft-enrage mechanikája van a harcnak, mivel a raid AoE-t a healerek előbb-utóbb nem fogják bírni manával.

Az összecsapásnak 2 fázisa van. Az első 100%-25%-ig tart, amiben Rhyolith-et úgy kell irányítani, hogy a pajzsa elfogyjon az időnként megjelenő vulkánokban. Ilyenkor Rhyolith nem foglalkozik velünk, (pl. nem üt melee-ben, és nem is kell tankolni) csak bóklászik a teremben. Folyamatosan mászkál, nem lehet megállítani, csak balra vagy jobbra fordítani, attól függően melyik lábát csiklandozza meg a DD. Úgy kell irányítani, hogy belesétáljon a megjelenő vulkánokba, és ezzel csökkenjen a pajzsa (80% sebzés elnyelésről kezd). Nem szabad beleengedni a lávába, mert azzal lewipe-oltatja a raidet. Mellesleg addokat kell ölni, és még pár nyalánkságot kezelni.

A második egy szokásos ereszd el a hajam fázis, amiben le kell lőni a maradékot.

Minden képessége és az addjai is tűz sebzést okoznak, ezért fire resistance kötelező.

Lord Rhyolith irányítása

A lábai külön targetelhetők, és támadhatók. Rhyolith testés P1-ben nem lehet támadni. A pajzs védelme a lábaira is hat. A lábai közötti sebzés automatikusan kiegyenlítődik. Például, ha az egyik lába 48%-on, a másik 50%-on van, akkor pár másodperc múlva mindkettő beáll 49%-ra. A lábaknak pont fele annyi HP-juk van, mint a tulajdonosuknak, és a HP pooljuk is közös, vagyis ha sebzitek a lábát, a törzse is pont ugyanannyit sebződik.

A 2. fázis elején a pajzsa meghasad, be kell tankolni, és a lábait nem lehet tovább támadni.

Az irányításhoz a harc alatt megjelenik egy mutató, ami hasonló az energy barhoz. 50%-nál a boss egyenesen megy, 50% alatt balra, felette jobbra. Van egy kis késleltetés, kb. 1 mp, míg Rhyolith átfordul az új irányba. Elég kevés sebzés kell a lábába ahhoz, hogy forduljon.

1. fázis

Az első fázis Rhyolith irányításáról szól, úgy kell fordítani, hogy belesétáljon az általa kidobált vulkánokba, miközben elkerüli a lávát. Minden vulkán csökkenti a pajzsának az erősségét. Minél hamarabb elfogy a pajzsa, annál hamarabb elérhető a 2. fázis, ami akkor indul, mikor Rhyolith HP-ja 25%-ra csökken.

Képességek

Az Obsidian Armor védi Rhyolith-ot. Minden stackje 1%-ot jelent, és 80%-ról indul, azaz a fight elején 80% sebzés elnyelése van. Minden vulkán, amibe belelép 10%-kal csökkenti a buffot, vagyis a sebzéselnyelést.

Concussive Stomp: ez egy kivédhetetlen AoE tűzsebzés az egész raidre, ráadásul hátralöki a játékosokat Rhyolith 20 yardos körzetében. Cserében megjelenik 2-3 vulkán. 30 mp-enként castolja.

Thermal Ignition: 20-25 mp-enként használja, 15k tűzsebzést okozva a 7 yardos körzetében tartózkodókon. Ezen kívül kihúz a kalapból 5 Fragment of Rhyolith-ot vagy 1 Spark of Rhyolith-ot.

A Fragment of Rhyolith-oknak relatív kevés HP-juk van 767k (116k 10-esben). Megjelenésük után 30 másodperccel eltűnnek, és amennyi HP-juk maradt, annyi sebzést okoznak egy véletlenszerűen kiválasztott játékoson.

Spark of Rhyolith 8,5k/mp tűz sebzést tol mindenkire 12 yard távolságig. 5 másodpercenként az okozott és az elszenvedett sebzés is megnő 10%-kal. 5,6M HP-juk van (10-esben 1,7M).

Drink Magma: Rhyolith castolja, ha eléri a sziget szélét. Ezt mindenképp el kell kerülni, mert 35k/mp sebzést okoz mindenkinek 4 mp-ig, azaz 140k sebzést kap mindenki 4 mp alatt.

Vulkánok és kráterek működése

Mindig, mikor Rhyolith ellövi a Concussive Stompot, megjelenik pár vulkán. Kb. 40 mp-enként begyújtja az egyik vulkánt, ami 20 mp-ig működik. Ezalatt az idő alatt 6 játékos 6k/mp tűz sebzést kap (10-esben 3 játékos), és mellette stackelődik rajtuk egy 14 mp-es debuff, ami stackenként +10% tűzsebzés növekedést okoz. Legfeljebb 20-is stackelődhet, de ezt nem fogja elérni, az aktivitása (20 mp) alatt. 25-ösben 5, 10-esben 6 stack várható. Az egyik failfaktor, hogy nem viszitek bele az aktív vulkánokba, mert ekkor felstackel a debuff, és 13-15 környékén már nem lehet kihealelni. Ha Rhyolith-ot sikerül belevezetni a vulkánba, az kb. 10 mp alatt átalakul kráterré. Ilyenkor 4-6 lávafolyam (Lava Stream) indul el belőle, ami 75k sebzés vág arra, aki olyan „ügyes”, hogy beleáll. 10 mp múlva a folyam felrobban 150k tűzsebzést okozva annak, aki benne marad.

A DD-t egyenletesen szét kell osztani a lábaira. Egy ember bal láb, egy ember jobb, stb. Folyamatosan ütni-vágni kell, nem szabad damage stopot tartani.

Az 1. fázisban a melee végig csak Rhyolith-ot üti, az addokat a ranged kezeli. A ranged álljon egybe, hogy megkönnyítse a healerek dolgát! Melee-vel 2 dologra kell vigyázni: a Spark of Rhyolith-októl 12 yardot kell tartani, és a Lava Streameket elkerülni. A lávafolyamra 3 mintázatot használ:

fl_lord_rhyolith_lavastream

A meleeből DPS-től függően ki kell jelölni 2-4 embert (10-esben a szokásos 2 melee pont elég), aki irányítja a boss-t. Ők hol egyik, hol másik lábát ütik a kívánt iránytól függően.

Az 1. fázisban a Thermal Ignition után megjelent addokat kell csak tankolni: Fragment of Rhyolith, Spark of Rhyolith. Elég valószínű, hogy a következő Thermal Ignitionig a Spark of Rhyolith nem fog lemenni, ezért a tankoknak felváltva kell addozni, ilyenkor a másik tank veszi fel az újonnan megjelent addokat. A Spark of Rhyolith-ot a raidtől messze kell tankolni, a 12 yardos AoE tűzsebzése miatt. A Fragmenteknél mindegy. Mikor a tanknak nincs dolga, segíthet Rhyolith lábaiban. Ha elég nagy a DPS, és a Spark lemegy a következő addozásig, 1 tankkal is meg lehet csinálni. Ha megmarad 1 Spark a következő addozásig, 3-4 melee-t érdemes kiküldeni rá (10-esben egyet), hogy kisegítse a ranged DD-ket, és fókuszolja le a Sparkot, míg a ranged leszedi a Fragmenteket.

Ha a raid kicsikét ügyes (Jar-Jar Binks után szabadon), akkor csak a Concussive Stomp (közepes raid AoE sebzés 30 mp-enként), a Spark (8,5k/mp a tankján) és a begyújtott vulkán (közepes sebződés 40 mp-enként 20 ideig) fog sebzést okozni, így a heal az 1. fázisban egyszerű... lenne, de.... Figyelni kell a Thermal Ignition-ben bent maradt melee-re, arra is aki nem bír elállni a Spark mellől, illetve aki azt hiszi magáról, hogy ő a Tűz Királya (mint Sid a Jégkorszak 2-ben, akinek égett is a bundája), és a lávafolyamban szaladgál. Ne bántsátok a melee-t! Ezen a fighton, nagyon nehéz dolguk van.

Később, erősebb gearben a ranged DD a Sparkokkal várhat 10-15 mp-et (feltéve, hogy a tank le tudja kezelni a nagyobb sebződést), mert akkor megnő a Sparkon a damage-ük, könnyebb őket lelőni. Az első killeknél inkább azonnal forduljon rá minden ranged DD. A Fragmenteket 30 mp-en belül le kell lőni, nincs mese. Ha marad ideje a rangednek, forduljon rá Rhyolith lábaira a szétosztás szerint, és segítsen be! Mivel a ranged az 1. fázis nagy részét addozással tölti, nem lesz sok sebzésük a boss-ban, ezért mindenkinek mindent meg kell tennie, hogy minél hamarabb lemenjen a HP-ja 25%-ra. Pörögjenek rajta a DoT-ok, tankok segítsenek, akár healerek is lőhetik (disc papok előnyben)!

2. fázis

A második fázisban Rhyolith pajzsa meghasad, és láthatóvá válik önmaga valójában, miközben egy átlagos AoE-t lő a raidre. Ez egy burn-baby-burn fázis, vagy ő nyer vagy mi.

Képességei

A Concussive Stomp megmarad P1-ből, létrehoz vulkánokat, begyújtja őket, és ha belelép kráterré változnak, és a lávafolyamok is elindulnak.

Immolation: 8k/mp AoE tűz sebzés a raidre.

A tankon közepeset üt melee-ben.

Az Immolation hamar lezabálja a healerek manáját, ennyi idő van a megölésére. Ilyenkor kell elnyomni a BL-t. A tank vigyázzon, hogy a Concussive Stomp hátradobásánál ne álljon úgy, hogy ha Rhyolith utána megy, akkor belemenjen egy vulkánba, mert a lávafolyam P2-ben halálos (jobb esetben is sok DPS veszteség)! A melee nem tud mit tenni a knockbackkel, vissza kell futnia, és csépelni tovább. A ranged DD és a healerek álljanak egybe, mert az AoE healek nagyon kellenek. A mentő CD-ket (Divine Guardian, Rallying Cry, Tranquility és tsai) itt kell elnyomni, berotálva. A begyújtott vulkánokból stackelődő tűz sebzést a mage IB-zze le, a pala bubizza, a rugó cloakozza le! A healerek tárazzák be ekkorra az összes CD-jüket!

 

Áttekintés:

Az Alysrazor elleni harc 4 fázisból áll. Az elsőben a levegőben repül, és addokat idéz. Phase 2be.n tornádókkal lepi el a harcteret. Phase 3 egy burnfázis, itt mozgásképtelen a boss. Az utolsó, 4. fázisban Alysrazor újraéled és nukeolja a raidet. Lássuk a harc menetét részletesebben!

 

Raid összeállítás:

  • 2 tank
  • 6-7 healer
  • kiegyensúlyozott melee-ranged dps arány

 

Képességek:

Phase 1

 

 

Alysrazor

  • Firestorm - Alysrazor csapkod párat az arcunkba, tűzfürdőt zúdítva így ránk

  • Blazing Claw - Cleavel egyet a boss, 111000 - 129000 fizikai sebzést okozva és 15 mp-re megnövelve 10%-al a bekapott fizikai és tűzsebzést

  • Molting - Néha Molten Feathereket dob le a boss.

  • Molten Feather - Felkaptál egy Molten Feathert.  1%-al növeli a mozgássebességetés lehetővé teszi, hogy mozgás közben varázsoljunk.

  • Wings of Flame - Lehetővé teszi, hogy repüljünk

  • Blazing Power - Alysrazor energiáiból kapunk egy kicsit  8%-al növeli a haste-et 40 mp-ig  Manát, runic powert, rage-et, energyt és focus-t is ad vissza rögtön

  • Alysra's Razor - Alysra Razorjává válsz!  75%-al emeli a crit esélyt.

  • Incendiary Cloud -Tűzsebzést okoz.

     

Voracious Hatchlings

  • Imprinted - A Hatchling rátapad az első emberre akit meglát (gyk: a legközelebbi emberre), és madárkajának nézi őket

  • Satiated - Telekajálták magukat. Nem valószínű, hogy használják ilyenkor a Tantrumot

  • Hungy -Farkaséhesek. Valószínű, hogy Tantrumot használnak.

  • Tantrum -  Melee haste-et emeli 50%-al.   50%-al emeli a fizikai sebzést is.

  • Gushing Wound - 1 percig 3000 sebzést szenvedünk el 2 secenként  Leesik, ha a célpont életereje 50% alá esik

     

Blazing Talon Initiates

  • Brushfire -Egy mozgó tűzfoltot hoz létre. Természetesen bánt.

  • Fieroblast - 1 célpontra tüzet fúj, majd 12 mp-ig 3mp-enként további sebzést okoz

     

Lava Worms

Phase 2

Alysrazor

  • Fiery Vortex - Tüzes örvény, hatalmas tűzsebzést okoz és néha tornádókat köpköd ki magából

  • Fiery Tornado - Tüzes örvény, hatalmas tűzsebzést okoz és néha tornádókat köpköd ki magából

  • Burnout - Kifáradt!  50%-al nagyobb sebzést szenved el.  Manát tölt, ha egy spellel meglövik

  • Spark -Egy pici szikra, ami újra begyújtja a bosst.  3 Molten Power tölt vssza 2 mp-enként.

  • Essence of the Green - 10% manát tölt vissza, ha egy spellel meglövik.

  • Ignition - Molten Powert channelez a bossba, újra felégetve a bosst.

  • Ignited - A boss szíve újra ég, felgyorsítva a teljes begyulladást, és minden közelállót megégetve  2 Molten Powert tölt vissza másodpercenként

  • Blazing Buffet - A boss újra ég. Mindenkit bánt a közelben.

  • Full Power - Aújra képes repülni a boss. Mindenkit tűzsebzéssel ápol le, és hátrébb is dob

 

Helyezkedés:

A helyezkedés nem túl bonyolult. Phase 1-ben a földi dps a placc két szélén van, a tankok a tér közepe körül vannak, hogy hamar oda tudjanak érni a Lava Wormokhoz ha kell. Phase 2-ben amint elkerülte mindenki a tornádókat (érdemes a kör alakú tér sugara mentén mozogni, és nem jobbra-balra, túl gyorsan mozognak a tornádók ahhoz), a raid egybeáll a terem közepén, hogy könnyebben ki lehessen healelni a majd beérkező nagy mennyiségű tűzaoe-t.

 

Phase 1:

 

alt

Ez a fázis a dps megfelelő felosztásáról és az addok helyes kezeléséről szól. Pullnál tol egy hatalmas aoe-t a bosst, (80-90k mindenkire, ki kell healelni), majd felszáll a boss. Ezután nem sokkal 2 Voracious Hatchlingot dob le. A tankoknak el kell dnteniük, ki melyiket veszi fel, és a megfelelő tojás mellé állva felkészülniük a felvételükre. Így megkapják a tankok az Imprinted buffot, amivel 1000%-al megnövelt sebzést okoznak a saját addjukra. Erre a buffra szükség van, hogy időben lemenjenek a hatchlingok. A lárvák körül kell tankolni ezeket a hatchlingokat, amik a férgeket felfalva megtömik a bendőt, és csökkentik a tantrum esélyét. Tantrum esetén a tank használjon cooldownokat (akár külső cd-t is, Hand of Sacri, Pain Sup, stb). Air phasenként 2*4 spawnol, tehát a tankok 4 tantrumot tudnak leszedni magukról. Mindenki más tartsa távol magát a lárváktól, nehogy lefújja őket!

 

A dps ekzözben a tér két oldalán szétoszlik és az Initiate-eket ápolja meg. Amikor csak tudják, szakítsák be az addokat, így megelőzve a Fieroblastot és a tűzfoltokat. Nem sok esély van rá, hogy az Initiate-ek kezelése közben szusszanhat a dps, de ha mégis van pár szabad másodpercük, segítsenek be a tankoknak a Hatchlingek ölésébe. A hatchlingeknek meg kell halniuk a következő fázis előtt, ez rendkívül fontos!

 

Mindeközben a boss néha elrepül a terem közepén, és belekap a levegőbe, jól arconcleavelve mindenkit, aki ott van. Ez fáj, eléggé, kerüld el, és p1-ben ne mászkálj középen. Ami fontosabb, hogy miután elreppent középen, elhullajt néhány tollat. Mindenki legalább 1 tollat kapjon fel, mielőtt a következő fázis elkezdődik, így gyorsabban tud pucolni a tornádók elől, és futkosás közben is tud varázsolni. Ha 3-at felkap valaki, akkor repülni is tud, de ezt csak azoknak szabad megtenniük, akiket boss dpsre osztanak be 1. fázisban! Alysrazor a harc kezdetekor 20 tollat ejt el, ez elegendő 6 dps felküldésére (melee-t küldjünk, ha lehet), és a 2 tanknak is jut 1-1, akik így gyorsabban tudnak mozogni a hatchlingekkel a lárvákhoz.

 

Aki már felrepült, annak rém egyszerü dolga van. Fight elején azonnal felrepülsz, faceroll, a felhőkbe nem mész bele, a gyűrűkbe viszont igen, mert megbuffolja a haste-det. Ne hagyd leesni a buffot! Ez a része a fightnak kicsit emlékeztet Dreamwalker portálozós részére.

 

Phase 2:

A következő fázis indulásakor Alysrazor elkezd félőrült módjára körözni középen. Aki eddig repült, lepottyan, pluszban a boss megidéz egy tűzörvényt középre. Rövid idő után kis tornádók kezdenek kijönni az örvényből. Ezek elkerülésében sokat segít a Molten Feather 1%-os moizgássebesség buffja. Ez a tornádós rész nagyon rövid ideig tart, ezután Alysrazor egyszer csak kiég és a földre zuhan, 0 molten powerrel és addig marad ott, amíg 50 molten powert össze nem kukázott. Ezzel megkezdődik a burn fázis, Alysrazor 50%-al nagyobb sebződést kap ebben a fázisban (ez a rész meg Razorscale-re emlékeztet). Két add fog beslattyogni a bosshoz, hogy kicsit megturbózza a bosst Molten Powerrel. A tankok szemeljenek ki maguknak egyet-egyet, majd bántsák őket, a szakítóképességeiket igen magas prioritásra helyezve, midnenki más a bosst nukeolja szét. A boss manát tölt vissza, ha belelő valaki, így a healerek is nukeolnak ebben a fázisban, hogy visszatöltődjön a manájuk!

 

Amint összeszedte az 50 Molten Powert a boss, azonnal elkezd aoe-zni, és vadul cleavelni. A tankoknak azonnal fel kell venniük a bosst és elfordítani a raidtől! A tűzaoe addig tart, amíg fel nem töltődött a boss teljesen Molten Powerrel, ezalatt rotáljuk be az aoe mentőket (aura mastery, barrier, spirit link totem, stb). Ezután a boss felszáll és kezdődik elölről az egész.

 

Összegzés:

Az Alysrazor bossharc alapvetően azon múlik, hogy mindenki tudja, hogy hol és mit kell csinálnia pontosan az adott pillanatban. Nem túl nehéz megkavarodni, mert egyszerre sok dolog történik körülöttünk majd, azonbanha mindenki a saját dolgára koncentrál, le fog menni a boss.

 

Majordomo Staghelm az utlsó boss Firelands-en Ragnaros előtt 6.

Raid felállás (25 ember): 1 tank, 6 healer, 18 DPS

Raid felállás (10 ember): 1 tank, 3 healer, 6 DPS

Áttekintés

Majordomonak 178,4M HP-ja van, 10-esben 51M. A Spirit of the Flame nevű addnak 1,2M HP-ja van 25-ösben, 329k 10-esben.

A harcnak 10 perc a hard enrage timere, és emellett van egy soft enrage mechanika is.

Az összecsapás egyedi lesz, mert Majordomo a raid viselkedése szerint eltérően viselkedik. Skorpió és cica forma között váltogat. Skorpióvá akkor változik, ha legalább 18 ember egybeáll a raidből (10-esben 7 ember). Cicává változik, ha ennél kevesebb ember áll egymáson. Minden harmadik váltásnál rövid ideig humán formába vált.

Az egész harc alatt képtelenség egy formában tartani, mert egyre gyorsabb lesz, de sűrűn sem szabad formát váltani vele, mert minden forma váltázkor erősödik. Ez a soft engrage a harcban. Meg kell találni az összhangot a forma váltások időzítése között.

Képességei

Mind skorpió, mind cica formában van egy energiasávja, ami nulláról indul, és folyamatosan töltődik. Alapesetben 18 mp kell a teljes feltöltődéshez. Mindkét formában van egy-egy képessége, amihez 100 energiára van szüksége, és mihelyt ezt eléri, használni is fogja. Ezután újra fel kell töltődnie az energiájának, de közben a képessége használatakor kap egy halmozódó buffot, és egyre hamarabb feltöltődik az energiasáv. Ha formát vált, ez a buff leesik.

Saját buffok

Fury: egy stackelődő buff, amit forma váltáskor kap, és minden stackje 8%-kal növeli a sebzését.

Adrenaline: mikor skorpió vagy cica formában elhasználja a képességét, ezt a stackelődő buffot teszi magára, ami stackenként 20%-kal növeli az energia feltöltődésének sebességét.

Az energia feltöltődésének ideje így fest:

  • 0 Adrenaline stack: 18 mp
  • 1 Adrenaline stack: 14,4 mp
  • 2 Adrenaline stack: 11,5 mp
  • 3 Adrenaline stack: 9,2 mp
  • 4 Adrenaline stack: 7,4 mp
  • 5 Adrenaline stack: 5,9 mp
  • 6 Adrenaline stack: 4,7 mp
  • 7 Adrenaline stack: 3,8 mp
  • 8 Adrenaline stack: 3 mp
  • 9 Adrenaline stack: 2,7 mp

Skorpió képességei

 

Melee-ben nagyjából 35k-t üt (10-esben 30k-t), kb. 2 másodpercenként. Ha a raid összeáll, akkor vált skorpió formába. Nagyjából 10 yardon belül kell lenni.

100 energiánál használja a Flame Scythe képességét, amivel 2,25M sebzést okoz maga előtt (10-esben 750k-t), ami eloszlik az előtte állókon. Ilyenkor stackel egyet fel az Adrenaline.

Cica képességei

Melee-ben itt is 35k-t üt (10-esben 30k) és szintúgy 2 másodpercenként.

Ha eléri a 100 energiát, eltolja a Leaping Flame-et egy véletlenszerűen kiválasztott emberre, amivel sebzi az áldozatát, és egy tűzplacsnit tesz alá, ami 1 percig ott marad. Minden Leaping Flame-kor egy álcica jelenki meg, amit Spirit of the Flame-nek hívnak, a boss eredeti helyére érkezik, kevés élete van, de szépeket csapkod melee-ben. Prióban le kell ütni, elég ha a melee ráfordul. Minden Leaping Flame után az Adrenaline egyet nő.

Humán képességei

Minden harmadik átalakuláskor Majordomo átmegy humán formába. Ilyenkor 3 másodpercig mindenkit kivont a forgalomból a Fiery Cyclone-nal. Ezután két képesség közül választ.

Ha cica formában volt előtte, akkor Searing Seeds következik, ha skorpióban, akkor Burning Orbs. Ezután röviddel átmegy a következő formába.

A Searing Seeds egy debuffot tesz pár emberre, aminek a lejárati ideje véletlenszerű. Mikor lejár, 65k-t robban 12 yardon belül. Erre mindenkinek magának kell figyelnie, a robbanáskor nem szabad senki közelében sem állni.

A Burning Orbs 5 statikus tűzgömböt szór szét a területen (10-esben kettőt), amik 1 percig léteznek és a legközelebbi játékost DOT-olják, stackenként 5k/2mp sebzést okozva. A debuff a végtelenségig halmozódik, ezért a raidereket párba kell állítani, akik felválta stackelik magukon kb. 5-ig, aztán csere.

A harc

Majordomo folyamatosan erősödik a harc során, míg vagy ő vagy a raid el nem fekszik. Minden formaváltás feltesz egy Fury-t, ezért sok váltás esetén túl sok sebzést fog bevinni. Viszont egy adott formában maradva az Adrenaline-t stackeli fel magán, aminek az lesz a vége, hogy spammelni fogja a képességeit, amit szintén nem lehet túlélni.

Vagyis nem lehet sem túl korán, sem túl későn forma váltásra kényszeríteni. Ahogy halad a harc, egyre sűrűbben kell formát váltani vele.

A kulcs balansz megtalálása, és a védekező CD-k (Power Word: Barrier, Divine Guardian, Rallying Cry, Tranquility, Aura Mastery, Spirit Link Totem) jó elosztása.

Skorpió elleni stratégia

Mivel a raid ilyenkor egyben áll, a Flame Scythe szépen eloszlik mindenkin, és healelhető lesz. Ha mindenki megkapja, akkor minden egyes játékos 90k sebzést fog elszenvedni (10-esben 75k), ami pár formaváltás után megnő a Fury stackek miatt. Amikor már olyan sűrű a Flame Scythe, hogy a healerek a teljesítőképességük határára értek, szét kell futni, és átküldeni őkelmét cica formába.

Cica elleni stratégia

Ebben a formában szét kell állni, ha van Spirit of the Flame még azt is lelőni (szinte elkopik magától), ha nincs Majordomot DPS-elni és elkerülni a void zónákat, amik a Leaping Flame után maradtak. A raid a terem közepén a padlón lévő körön kívül álljon, mondjuk grouponként bal elől, bal hátul, jobb elől és jobb hátul, és legyen mindenkivel egy-egy healer!

A tankok készüljenek fel a Spirit of Flame gyors felvételére. Ebből ne legyen sokáig kettő kint, mert nem fogják bírni a healerek és a tankok! Elég kevés HP-juk van, nem jelenthet gondot lecsapni őket.

Az Adrenaline stackelődése miatt egyre sűrűbben fog Spirit of Flame-et idézni, amivel nem fogtok tudni mit kezdeni, ilyenkor össze kell állni. A másik váltást sürgető tényező a tűztócsák mennyisége, mivel ha ki kell majd futni a raidből, akkor nem lesz hely, ha sokáig húzzátok.

Tippek

Ameddig csak lehet, egy formában kell tartani Staghelmet. A legbiztosabb módszer 4-5 Flame Schythe utántól berotálni a mentő CD-ket a raid megóvására. Ideális esetben az első skoripó formában 7-9 Flame Schythe-ig el lehet menni. Nagyobb Adrenaline stackeknél egy-egy mentő CD lefedhet két Flame Schythe-ot is.

Humán forma elleni stratégia

Attól függően melyik formából érkezik humán (pontosabban elf) formába, más-más képességet használ. Cicából jövet Searing Seeds, skorpióból jövet Burning Orb.

A nehézség, hogy ezen képességek mellett a többi, korábban leírt dolgokat is használja.

A Searing Seeds kezelése scorpió forma alatt

A Searing Seeds után mindig skorpió formát ölt, és a 2. és 5. skorpió forma esetén lehetséges. Ebből csak a 2. fordul elő normális esetben, mert az 5. skorpiónál már a 9 Fury stack miatt akkorát fog Flame Scythe-olni, hogy senki sem éli túl. A Searing Seeds-szel ki kell futni a raidből mielőtt lejár. Kb. 3-5 mp-cel a vége előtt kell indulni, és a lejártakor mindenkitől 12 yardra állni, mert ha robban, akkor robbantja a közelben állókét is. Ha valaki bent marad a raidben, akkor kinyír mindenkit, ha kint ketten egymásra robbannak, akkor az kb. 80-90k sebzés/koponya, amit szerencsével és jó reflexekkel túlélhetnek, de attól még nem egészséges. 18 embernek a boss előtt kell állnia ahhoz, hogy megtartsa a skorpió formáját, ezért minimalizálni kell a szaladgálás idejét. Erre amiatt is szükség van, mert a Flame Scythe osztódik a bent állókon, így minél többen állnak bent, annál könnyebb a healerek dolga, annál biztosabb, hogy egy raidben álló embert nem csap le a Flame Scythe kb. 90-100k-s sebzése, mivel, ha valaki bent meghal, a rajta lévő Searing Seeds felrobban, és beindul a láncreakció. A Searing Seeds-et nem szabad IB-zni, cloakozni, bubizni, mert akkor is robban.

Erre a fázisra, azaz a második skoripós fázisra kell megtartani a nagy mentő CD-ket (Power Word: Barrier, Spirit Link Totem, Divine Guardian), és ezt a fázist nem kell sokáig húzni, mert veszélyes a szimpla skorpióshoz képest (a healerek futkosnak, a Flame Scythe nagyobb, mint korábban, 1 halál is a raidet viheti magával), így elég 4-6 Flame Scythe-ot áthidalni.

Burning Orbok kezelése cica forma alatt

A gömbök kipattintása után mindig cica formát ölt. A gömböket a ranged classokat -healer is, DD is jó- párba állítva lehet kezelni. A párok oda állnak 1-1 gömbhöz és váltogatják egymás kb. 5 stackenként, mivel a legközelebb ember stackeli, így ketten le is tudják kezelni. A nehézség az lesz, hogy a kiugrálások (Leaping Flame) helyén keletkező tócsák a gömbök alá kerülhetnek, ilyenkor úgy kell helyezkednie a párnak, hogy a lehető legközelebb legyen a gömbjéhez. A gömbök 1 perc után eltűnnek. Ez nem nehéz fázis, könnyen tanulható.

A fázisok és az elf képességei az alábbiak szerint jönnek

  • 1 Fury Skorpió
  • 2 Fury Cica
  • 3 Fury Skorpió + Searing Seeds
  • 4 Fury Cica
  • 5 Fury Skorpió
  • 6 Fury Cica + Burning Orbok
  • 7 Fury Skorpió
  • 8 Fury Cica
  • 9 Fury Skorpió + Searing Seeds

Majordomo Staghelmnek a 7-8 környékén halnia kell.

A harc betanulása

Mivel a harc nehézsége a váltások balanszírozása, így eleinte érdemes kipróbálni, hogy mennyi stackig lehet felmenni skorpió formában úgy, hogy az összes raid mentő CD-t ellövitek. Akár 11-12 is elképzelhető, igaz az már valószínűleg nagyon leburnöli a healerek manáját. Ebből kicsivel kevesebb lesz az optimális. Nálunk kb. 8 Adrenaline stack jött be. Ezután meg kell nézni, hogy cicában meddig bírjátok elvinni, akár egyből cica formával kezdve. 6-7 körül fog összejönni.

Ezután pontosan osszátok be a mentő CD-ket. Az első skorpió első Adrenaline-jaira még nem kell. Mi a 2. Flame Scythe után 4-6 mp-cel nyomjuk el a BL-t, így az pont kitart a 8. Flame Scythe-ig, és az első párra segít a healereknek a raid gyors felhúzásában, amikor még nincsenek mentő CD-k. A 4. Flame Scythe-tól mennek a mentők, és a 6-tól már egy CD 2 Flame Scythe-ra is elég.

Bár a Majordomo Staghelm összecsapás egyszerűnek hangzik, nagy összpontosítás, figyelem és szervezett, összehangolt mozgás kell hozzá, és a tanulási idő itt hosszabb, mint a korábbi boss-okon, készüljetek jópár wipe-ra. Türelem, mert ha be lesz gyakorolva, 1-2 shootos boss-szá válik! Viszont mivel kicsi a toleranciája, 25-ösben méginkább, mint 10-esben, így senki sem hibázhat.

http://www.youtube.com/watch?v=TtjkiFSJ4l8

Last edited by Chesy on Tue.28.02.2012
 
 

A T12 content end-bossa, egy régi ismerős új köntösben. Normal fokozaton a harc addig tart, amíg a boss eléri a 10%-os életerő-küszöböt, amikor ez megtörténik, visszavonul, a csapatra hagyva kincseit. Ebben csak heroic nehézségi szinten tér el, mikoris ebben a fázisban új képességekkel rendelkezve, saját lábára állva küzd majd meg kihívóival, ill. az Ő segítségükre siető hatalmasságokkal. Erről a részről jelen esetben nem lesz szó, az egy másik topic része lesz.
Az encounter megkíván 2 tankot, 2 v 3 healert és ennek megfelelően 5 v 6 DPS-t.
Fontos, hogy pl. Alakirhoz hasonlóan csak úgy lehet pullolni, ha direktben egy képességet használunk a bossra, ameddig ezt nem tesszük meg, addig szabadon megközelíthetjük a bosst. Így az egyes fázisokra vonatkozó pozícionálás szabadon gyakorolható a boss pullolása előtt.
A harc három fázisból áll, valamint az egyes fázisok közötti átmeneti részekből, lássuk hát a boss képességeit, fázisról fázisra.

Fázisfüggetlenül a boss felpakol egy debuffot, ami miatt a tankoknak tauntolniuk kell. Ezen debuff megnöveli a kapott sebzést, így nem lehet szóló tankolni. Tauntolni értelemszerűen akkor kell, ha a tankról lejárt a debuff - ez általánosságban 3as stacket jelent.

Első fázis:
Sulfuras Smash - a boss kijelöl egy véletlenszerű játékost, aki alatt egy lávatócsa jelenik meg - ebbe a pozícióba fogja beleállítani fegyverét, amely azon túl, hogy ha vkit eltalál, végez vele, tűzfalakat idéz, amelyek végigvonulnak a platformon. Természetesen ezt is el kell kerülni. Három fal indul el, jobbra, balra, valamint a platform külseje ( "bejárat" ) felé, azaz ha valaki a becsapódástól átlósan áll a boss irányában, akkor nem kell mozognia, mivel a falak elmennek mellette. Ha mégis bekapja valaki a falat, akkor ( legalábbis PTR-en ), egy dispellelhető debuffot kap, amelyet érdemes is leszedni róla, hogy ne sebződjön tovább.

Wrath of Ragnaros - egy véletlenszerű játékost sebzi, valamint ellöki mind őt, mind a 6 yardon belül álló társait. Értelemszerűen ezt megakadályozandó terülni kell, senki sem lehet 6 yardon belül egyetlen társának sem, és akit ellöknek, annak vissza kell mennie oda, ahonnan ellökték, megakadályozandó, hogy egymáson kössenek ki pár lökés után többen is, és így több emberre is hasson eme képesség
Hand of Ragnaros - az egész raidre hat, mindenkit sebezve és ellökve. Ignis képességéhez hasonlóan ez is interruptol, valamint az ellökést követően vissza kell pozícionálni, hogy a Wrath ugyanúgy csak egy raidert érjen el, mint addig.
Magma Trap - becsapódását szintén egy tűzkör jelöli, egy véletlenszerű játékosra lövi ki ezt a tűzgolyót, amely megérkezésekor egy csapdát hagy maga után, amibe ha valaki beleáll, akkor az egész raid sebződik, valamint, akit elkapott, az felrepül a levegőbe. Mivel ezek a csapdák nem tűnnek el, ezért fel kell őket szedni. Erre a feladatra értelemszerűen egy olyan játékos ideális, aki majd megoldja, hogy visszaérkezéskor ne sebződjön ( slow fall, lock teleport, charge képességek, stb. ).

Ezek a boss P1-ben való képességei. Összefoglalva:
A raid folyamatosan távolságot tart egymástól, ha valakit ( vagy mindenkit ) ellöknek, akkor visszaáll a helyére, a spellcasterek figyelnek rá, hogy ne szakítsa be a boss a spelleiket, el kell kerülni Sulfurast, amikor beleállítja a talajba, valamint a megjelenő falakat, a kilőtt csapdákat pedig elkerülni / felszedegetni. Fontos, hogy a folyamatos ellöködkösés miatt nem szabad úgy helyezkedni, hogy potenciálisan belelökjön egy, még kint lévő csapdába, amelyet nem szedtek még fel, valamint arra is figyelni kell, hogy ne kerülj túlzottan hátulra, mivel ilyenkor hajlamos belelökni a lávába hátraérkezéskor.
Gearszinttől függően kell NAGYON, vagy egyáltalán nem figyelni arra, hogy mikor szeded fel a csapdákat - amennyiben van disc priest, magas átlag max.hp, akkor akár mass ellökés után is fel lehet szedni egyből a csapdák, a kettő együtt ( ill. egymás után ) se öli meg a raidet. Értelemszerűen ha ez nem áll fenn, akkor figyelni kell a csapdák felszedésére, és csak akkor megtenni ezt, ha a raid megfelelő hp-n áll.


Amennyiben a boss életereje eléri a 70%-ot, jön egy átmeneti fázis, amíg a boss eltűnik, és addokat idéz. Ezen átmeneti fázis úgy kezdődik, hogy hosszas lóbálás után fegyverét beleállítja a talajba, amely sebzi a körülötte állókat értelemszerűen, valamint addokat idéz, akikkel végezni kell, mire azok beérnek a fegyverhez. A boss 45 másodpercig, ill. addig, amíg az összes add meg nem hal, nem tér vissza.
A nevük Son of Flame, folyamatosan zsugorodó tűzelementálok, spec képességeik:
Burning Speed - az addok minden egyes %-al, amely 50% felett található, gyorsabbak az átlagosnál, s ahogy az életerejük fogy, úgy lassulnak be. Lehet őket stunolni, 8 ilyen jelenik meg, mihamarabb le kell őket ütni, mert ha beérnek a fegyverhez, akkor felrobbannak. Apró tűzoszlopok jelölik, hogy hol fognak megjelenni, a DPS-nek érdemes odapozícionálni már induláskor.
Supernova - egy brutális sebzés, amely a raidet éri, ha egy add beér. Értelemszerűen ezt meg kell akadályozni, lassítani az addokat nem szükséges, ahogy sebződnek, önmaguktól lassulnak, ellenben stunolni ajánlott.

Háromféle ( ami igazából kettő ) felállás lehetséges az átmeneti fázisban. Vagy szélre állítja bele a kalapácsot a talajba ( jobb vagy balszél ), vagy pedig középre. Amennyiben szélen teszi ezt meg, akkor 2 add jelenik meg a kalapács túlsó ( rövidebb ) felén, és 6 add az innenső ( szélesebb ) oldalán.
Akkor, ha középre helyezi el a kalapácsot, akkor 4-4 lesz mindkét oldalon.
Célszerű már pull előtt eljátszani, hogy mikor ki és hová áll a megfelelő esetekben - célszerűen ha oldalra kerül, akkor a túloldalára 2 melee menjen, az innenső oldalon pedig a közelebbi addokat fogják a tankok, a távolabbiakat pedig a ranged.
Ha 4-4 felállás van, akkor vagy 3 DPS - 2 DPS + 2 tank ( amennyiben 3 healeres felállás van ) elosztást alkalmazunk, vagy pedig 1-1 tank mindkét oldalon, az egyik oldalon pedig 2 DPS, a másikon 3 ( értelemszerűen ebben az esetben a 2 DPS-es részhez érdemesebb a meleet tenni, ill a sok stunnal rendelkező karaktereket, pl. warrior / tauren ).
Alapvetően mindenki a saját, kijelölt addjával kezdi, a fázisváltás előtt még lehet egy ideig DPS-elni a bosst, ez simán jelenthet 2-3%-ot is akár, majd lekezeli a saját addját. Itt alapvetően ( hacsak nincs nagyon közel az add a kalapácshoz, ill. a kalapács rövidebb oldalán állunk szélre tett esetben ) elég 50% alá ütni az addokat, utána már segíthetünk a többieknek - 30%-os add hp esetén az addnak még 10 yard megtételéhez is nagyon sok időre van szüksége, felesleges kivégezni, inkább biztosítani kell, hogy pl. a tank által fogott add ne jusson be.
További trükk, hogy P2 vagy 45 sec elteltével, VAGY az összes Son halála után kezdődik. Itt is meg lehet azt tenni, hogy ( gyakorlásképp a P2->P3 átmenetelre ) egy távoli addot csak legyengítünk, de nem ölünk meg. Így van idő felhúzni a raidet, ill. megölni a második átmeneti fázisban a nagy addokat. Természetesen a 45 sec lejárta előtt végezni kell vele ( de általában ennél rövidebb idő alatt le lehet pucolni őket ).
Mindkét átmeneti fázisban a boss lávát köpköd a raidre, biztosítva, hogy a healereknek is kelljen valamit csinálniuk.
Tilos meleeként ( vagy egyéb playerként ) a kalapácson áthaladni, mivel ilyenkor 60-80K körüli sebzést szenvedünk el - hiába van beleállítva a talajba, a fegyver még így is veszélyes marad.

Az addok halálakor / 45 sec eltelte után kezdődik P2.

Sulfuras Smash - a P1-ből már ismert képesség, itt is vigyázni kell vele, valamint elkerülni a megjelenő tűzfalakat.
Molten Seed - minden raid tag alatt megjelenik egy tűzgömb, amely 10 sec után aktivizálódik, és robban. Amikor megjelenik, mindenkit sebez, aki 6 yardon belül áll, azaz P2-ben is terülni kell, majd 10 secen belül összefutni, lehetőleg az előzőleg megbeszélt, üres helyre, mivel annál kevesebbet sebződsz a robbanásoktól, minél távolabb vagy tőle, valamint azért, hogy az AoE healek elérjenek mindenkit. A robbanásból addok kelnek ki.
Molten Inferno - a robbánás, ami elől 10 sec van, hogy biztonságba érjünk.
A kikelő Molten Elementálokat nem szükséges betankolni, mivel egy véletlenszerű játékost céloznak meg ( fixate ), helyette az egyben álló raidnek mihamarabb végeznie kell az addokkal, némi AoE bevetésével.
World in Flames - a boss indőnként lángba borítja a platform egyharmadát, mégpedig aszerint, hogy ha koncentrikus körökre osztjuk a platformot, amelynek középpontja a boss, akkor vagy a boss melletti, vagy a középső, vagy a szélső részt. Nyilvánvalóan ebbe nem jó bennemaradni, hasonlóan néz ki, mint Magmaw esetében a tűz, ki kell belőle állni.

Ebből áll P2, összefoglalva:
A raid folyamatosan min. 6 yardot tart egymástól, egy kört formázva, amelynek közepén nem áll senki. A P1-ben megismert Smasht el kell kerülni, ill. szintúgy az utána megjelenő falakat. Amennyiben a terület egy része lángbaborul, akkor azt el kell hagyni, majd utána visszaállni a helyünkre. Amikor jönnek az addok, akkor össze kell futni a kijelölt részre, a kör középpontjára, elég távol az eredeti pozícióktól, itt felgyógyítani a raidet, valamint gyorsan végezni a megjelenő addokkal, majd vissza az eredeti pozícióba. A trükkös részt az jelenti, amikor a raid összeáll az addok miatt, a boss pedig fegyverét pont oda vágja bele, a raid közepébe - ilyenkor mindenkinek átlósan el kell mozognia, hogy a tűzfalak ne kapják el, majd vissza, gyorsan végezni az addokkal.
Mivel immár a frissített bossmodok jelzik, hogy a molten seed mikor is jelenik meg, ezért akár az is kivitelezhető, hogy mindenki egyben áll, és a megjelenésük előtt mindenki elfut. Ez némi veszélyt jelent, mivel ha ilyenkor valaki beragad, akkor fixen meghal, amikor a 10 seed rárobban.
A körben állós - összefutós taktika helyett lehet alkalmazni az egyik oldalról a másikra való átfutkosást is, azaz mindig az alapból gombaforma területen kívül ( jobbra vagy balra ) áll mindenki, és amennyiben jönnek a seedek, akkor átfut mindenki a túlsó oldalra.
Érdemes CD-sorrendet megbeszélni ( pl. első robbanásra lightwell, másodikra PWB, harmadikra sámán CD, stb. ), mivel a robbanáskor már sebződik a raid, és mire átér, kikelnek az addok, amelyek további sebződést jelentenek - valamint tankolni sem lehet őket, így a raid még tovább sebződik.

Ha a boss életereje eléri a 40%-ot, jön a második átmeneti fázis. Fontos, hogy amennyiben jön a seed, NEM szabad átütni a bosst -> abban az esetben, ha kikelnek az addok + kezelni kellene az újonnan megjelenő addokat is, fixen wipe-ot jelent.

Ez a fázis nagyban hasonlít a korábbi phase-váltáshoz, szintén megjelenik 8 kis add, amely igyekszik a platformba állított fegyver felé, ugyanazon képességekkel - ahogy az életerejük fogy, úgy lesznek egyre lassabbak, stunolhatóak, ha beérnek, felrobbannak.
Ezen túl megjelenik ( 10fősben ) két Lava Scion. Ezen addokat tankolni kell, valamint rendelkeznek egy kellemes képességgel:
Blazing Heat - egy véletlenszerű játékos kapja ezt a debuffot, aki 5 sec után elkezd tüzet húzni maga után. Azon túl, hogy ez a tűz elég jól sebez, mindkét típusú addot ( Sons of Flame ill. Lava Scion ) gyógyítja. Azaz, aki ezt megkapja, lehetőleg a platform széle felé húzódjon ki, elkerülve azt, hogy olyan helyen hagyjon tüzet, ahol gátolja a többiek mozgását, valamint potenciálisan áthaladhat rajta egy add.
A fázisnak 45 sec múlva lesz vége, ill. akkor, ha az addokal végez a raid. Főleg az elején, amikor még a DPS sem elég, nagy valószínűséggel egy ( vagy akár mindkettő ) Scion megérheti P3-at, ebben az esetben azokkal mihamarabb végezni kell.
A BL-t ide érdemes időzíteni, aszerint, hogy ha már nincsenek kis addok ( ill. egyet direkt meghagyunk, hogy P3 kicsit később jöjjön el, lásd a fenti részt ), akkor gyorsan megöljük a nagy addokat. Amíg a nagy addok kint vannak, addig folyamatosan pakolják a debuffokat, ezeket le kell reagálni, a friss bossmodok már jeleznek, és lehetőleg a platformon hátulra tenni a tüzeket.
Fontos, hogy akárcsak P1->P2 átmenetelkor, itt is, amikor előbukkan a boss, be kell tankolni. Amennyiben a tankok nem állnak ilyenkor a bosshoz közel, akkor azt üti meg a boss, aki aggróban a legmagasabb és melee rangeben áll. Azaz a két Sciont össze kell szedni, ahogy jön a boss, az egyik tank azt megfogja, a másik tankolja a 2 addot, ha az egyik meghal, akkor a két tank cserél, végezni kell a másik addal is, és jöhet P3.

A harmadik fázisban is bővül a boss eszköztára, mindamellett megmaradnak már ismert képességei is.
Sulfuras Smash - a szokásos képesség, a szokásos falak idézésével együtt. Ha eddig sikerült elkerülni, akkor most sem jelenthet gondot.
Engulfing Flames - a platform egyharmada hasonlóan tűzba borul, mint P2-ben.
Living Meteor - az Indiana Jones filmekből ismert kőgolyó, amely valakit kijelöl, és utánaered. Amennyiben az illető 4 yardos közelébe ér, rárobban, mindenkit sebezve 8 yardon belül
Meteor Impact - a már említett sebzés, jó eséllyel végez az illetővel és mindenkivel, aki a környéken tartózkodik
Combustible - amennyiben a meteort sebzés éri, megtorpan és visszalökődik arra, amerről jött. Értelemszerűen ezt a képességet ki kell használni, és el kell lökni.
Combustion - maga az ellökés képesség, fontos, hogy arrafelé tolódik el a meteor, amerről támadás érte, így akár azt is el lehet érni, hogy nem segítjük, hanem épp ellenkezőleg, nehezítjük célpontjának a menekülését, ha még bónuszba felé lökjük a meteort.
A meteort szükségtelen megölni, kiteolni ill. akadályozni kell, a bossal ( és a megmaradt Scionokkal ) kell végezni záros időn belül, ill. ugyebár Ragnával végezni nem lehet normálban, 10%-nál eltűnik.

Összefoglalva P3at:
Öld le az addokat, ha maradtak, kerüld el a Smasht és nyomában érkező lávafalakat, valamint amikor a platform egy része tűzbe borul, kerüld el. A meteor elől fuss el, hátulról a meteort TILOS megütni, ellenben ha feléd halad át, akkor bele kell csápolni. Ebből következik, hogy ha egy rangedet jelöl ki, akkor annak mozognia sem szükséges, hanem csak kitargeteli és visszalökdösi a meteort oda, amerről jön. A melee pl megpróbálhatja folyamatosan kite-olni, körbeszaladva a bosst és folyamatosan DPS-elni, mint amikor Atramedesnél a leheletet kite-olni kell P1 folyamán, majd amikor a túloldalról visszaér, akkor a ranged visszalökheti a meteort, biztosan elkerülve azt, hogy az elfutó meleere lökje rá a meteort.
Ez a fázis eléggé dinamikus, egymástól itt már nem kell távolságot tartani, ellenben le kell reagálni a meteorokat és a platformot elborító tüzeket. Közben persze kerülgetni a kalapácsot is.
Egyfajta DPS race ez a rész, pár DPS / healer ki fog esni a kite miatt, ellenben itt már a tankokon kívül ( jó esetben ) nem sebződik senki sem, így akár 1 healer is elég az aktuális tank healra, a többiek kite-olhatnak.
Érdemes a healereknek is kitenni sebző spelleket, hogy kezeljék a golyókat ( már, ha nem misselnek ).
A fight legnehezebb része talán a P2->P3 átmenetel, ha ez sikerül, akkor csak pár try és gyakorlás kérdése, mire jöhet a kill.

http://www.youtube.com/watch?v=8tMRMG7KOTQ

Forrás: Dungeon Journal (live update 2011.07.26)

Last edited by Chesy on tue.28.02.2012